RaceChip ChipTuning sözlüğü

Elektronik performans geliştirmeyle ilgili tüm önemli terimler açıklandı

Dizelinizdeki common rail teknolojisinin tam olarak nasıl çalıştığını veya şarj hava basıncının tam olarak ne anlama geldiğini hiç merak ettiniz mi? O zaman doğru yerdesiniz.

Chip tuning, motor teknolojileri ve motor elektroniği ile ilgili tüm önemli terimleri öğrenin – hepsi alfabetik sırayla. Chip tuning sözlüğümüz sürekli güncellenir ve genişletilir, bu nedenle sık sık kontrol edin – bir göz atmaya değer.

Ürünlerimiz hakkında özel bir sorunuz mu var? SSS & MÜŞTERİ DESTEĞİ

A B C D E F
G H I J K L
M N O P Q R
S T U V W XYZ
  • Common Rail teknolojisi

    Common Rail teknolojisi günümüzde çoğu turbo şarjlı dizel doğrudan enjeksiyonlu motorda kullanılmaktadır. Bu teknolojinin temel özelliği, dizel yakıtı doğrudan enjektörlerle yanma odasına enjekte etmek için kullanılan basıncı üretmek için yüksek basınç pompasının kullanılmasıdır. Bu basınç tüm enjektörler için merkezi olarak üretilir ve ardından her birine buna göre gönderilir. Bu, enjeksiyon için çok iyi bir yakıt-hava karışımı oluşturur.

  • Direkt enjeksiyonlu motor (şarjlı)

    İçten yanmalı motorun keşfi otomobil çağını başlattı. O zamandan beri motorlar muazzam bir şekilde gelişti ancak hala orijinal içten yanmalı motorun temel işlevini takip ediyor. Yakıt ve hava karışımı bir yanma odasında tutuşturulur ve kontrollü patlamayla açığa çıkan enerji kinetik enerji üretir. Günümüzde yanma teknolojisinin iki temel çeşidi vardır: turboşarjsız motorlar (hala birçok benzinli motorda kullanılan aspirasyonlu motorlar olarak adlandırılır) ve turboşarjlı pistonlu motorlar (kompresörler ve turboşarjlı motorlar; modern dizel motorlar bu teknolojiye ve giderek artan bir şekilde yakıt verimliliğini daha da artırmak için benzinli motorlara dayanmaktadır). Turboşarjsız motorlarda (aspirasyonlu motorlar) pistonlar emme sisteminde düşük basınç oluşturur ve hava bu basınç içine akar. RPM'ler arttıkça bu düşük basınç yanma odasına mümkün olan maksimum miktarda hava veya yakıt-hava karışımını beslemek için yetersiz kalır ve motorun elde edebileceği gücü sınırlar. Bunu önlemek için silindire ek valfler ekleyebilirsiniz. Silindirlerde daha fazla yanma havasına ihtiyaç duyulursa, bu valfler yüksek basınçla doldurulur. Silindirler bir turboşarj veya kompresörle şarj edilir. Doğrudan enjeksiyon, yakıtın bir yakıt enjektörü aracılığıyla doğrudan yanma odasına enjekte edilmesi ve ardından hava ile karıştırılması anlamına gelir.

  • Enjeksiyon miktarı

    Yanma odasına, yani silindire enjekte edilen yakıt miktarı. Optimum miktar, mevcut motor RPM'si gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.

  • Enjeksiyon sistemi

    Yakıtı motorun yanma odasına (silindir) enjekte etmekten sorumlu sistem.

  • Basınç artışı

    Genellikle "turbo şarjlı" motorlarda iki teknolojiden biri kullanılır: turboşarj veya kompresör. Her ikisi de aynı ihtiyacı karşılar, yani motora verilen havayı yoğunlaştırmak veya sıkıştırmak. Havayı önceden yoğunlaştırmak ve ortaya çıkan basınç artışı nedeniyle yanma odasına/silindire verilen hava miktarı artar. Bu, silindirde daha iyi bir yakıt-hava karışımı sağlar, bu da yanma yoluyla açığa çıkan enerji miktarını önemli ölçüde artırır ve buna göre motorun gücünü etkiler.

  • Takviye basınç sensörü

    Mevcut yükseltme basıncını ölçer ve bu verileri ECU'ya iletir. ECU daha sonra gerekli yükseltme basıncını ve motorun şarj durumunu hesaplar.

  • Enjeksiyon basıncı

    Enjeksiyon basıncı, yakıtın sisteme enjekte edildiği basınç miktarıdır. Bu basınç, benzinli ve dizel motorlar arasında büyük ölçüde değişir ve ayrıca bu tip motorlarda kullanılan enjeksiyon sistemi türüne de bağlıdır. Örneğin, modern bir Common Rail dizel motoru 2.300 bara kadar basınçlarla enjeksiyon yapar. Buna karşılık, doğrudan enjeksiyonlu bir benzinli motor yalnızca yaklaşık 200 bar kullanır. Yakıtın enjekte edildiği basınç, gücün yanı sıra motorun yakıt tüketimi ve verimliliği üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Enjeksiyon basıncı ne kadar yüksekse, sisleme o kadar ince olur ve silindir içindeki yanma o kadar verimli olur.

  • Hava kütlesi sensörü

    Motora verilen hava miktarını ölçer. Motora bağlı olarak sıcaklık ve basınç da ölçülür. Bu, hava kütlesi sensörünü motor bölmesindeki en önemli sensörlerden biri yapar. Burada toplanan veriler, ECU aracılığıyla bir dizi işlemi kontrol etmeye yarar.

  • Pompa-nozul enjeksiyon teknolojisi

    Pompa-nozul enjeksiyon teknolojisine dayalı dizel motorlar için (bu teknoloji 2009 yılına kadar kullanılmış ve sıklıklaVolkswagen Grubu tarafından kullanılır, örneğin), enjeksiyon basıncı her silindirde üretilir. Günümüzde öncelikli olarak kullanılan Common Rail teknolojisinde, enjeksiyon için tüm enjektörlere basınç sağlayan yüksek basınçlı bir pompa kullanılır. Birincisi, bu teknoloji daha iyi bir yakıt-hava karışımına olanak tanır ve ayrıca otomobil üreticileri için çok daha az maliyetlidir. Pompa-nozul enjeksiyon teknolojisi de bir tür turbo şarjlı doğrudan enjeksiyondur.

  • Emme manifoldu basıncı

    Emme manifoldundaki (gaz arkasında) mevcut basıncı ölçer ve ECU'ya bilgi iletir.

  • Dizel partikül filtresi (DPF)

    Dizel partikül filtresi (DPF), dizel motorlardan yayılan partikül sayısını azaltan bir cihazdır. RaceChip ChipTuning, her türlü dizel partikül filtresiyle kullanılmak üzere tasarlanmıştır.